O programach

System Symfonia to grupa programów do zarządzania całością pracy firmy. W skład systemu wchodzą moduły księgowe, kadrowe, handlowe i do analizy ekonomicznej. Każdy z modułów może funkcjonować samodzielnie lub połączone w całość tworzą system dopełniający się wzajemnie. Taki system działa na zasadzie integracji baz danych. Zsynchronizowany, pozwala przesyłać pomiędzy sobą dane w postaci: dokumentów, rozliczeń i innych wartości ewidencjonowanych w poszczególnych modułach.

System nie posiada wspólnej bazy danych tak jak to jest w wersji Symfonia ERP, ale mam nadzieję, że może się to stać już niebawem.

Przeznaczony jest dla firm mikro, małych i średnich. Oznacza to, że swobodnie może obsłużyć zarówno jednoosobową firmę, jak i przedsiębiorstwo mające setki pracowników, obracające milionowymi kwotami gdzie liczba dokumentów wprowadzanych do systemu swobodnie może przekraczać dziesiątki tysięcy rocznie.

Posiada ogromne możliwości integracyjne umożliwiające współpracę z innymi niezależnymi źródłami danych wspomagając wymianę informacji.

Jak inne produkty na rynku ma swoje wady i zalety. Osobiście uważam, że dobrze wdrożony system Symfonia nie ma sobie równych i zapewnia przyzwoite warunki pracy. Wart jest swojej ceny. Pracuje wydajnie, stabilnie i w zasadzie bezobsługowo (z wyjątkiem aktualizacji).

Programy są otwarte, o dużych możliwościach adaptacyjnych, dostosowanych praktycznie do każdego rodzaju prowadzonej działalności.

Wbudowany System Raportów to właściwie proste środowisko programistyczne umożliwiające swobodne generowanie dowolnych zestawień, a co za tym idzie możliwość pełnego raportowania z systemu.

Programy z grupy programów finansowych to przede wszystkim:

 

  • Symfonia Finanse i księgowość – program do obsługi pełnej księgowości
  • Symfonia Start Mała Księgowość – program do obsługi księgowości prowadzonej w formie KPiR, przychodów ewidencjonowanych i ryczałtu (obsługuje środki trwałe, płace, ewidencję przebiegu)
  • Symfonia Środki Trwałe – to program do zarządzania majątkiem trwałym w przedsiębiorstwie, wartościami niematerialnymi, leasingiem, najmem i dzierżawą
  • Symfonia Analizy finansowe – to nakładka na arkusz kalkulacyjny Excel umożliwiająca przeprowadzenie pełnej analizy przedsiębiorstwa wg predefiniowanych arkuszy, a także umożliwiający budowę dowolnych scenariuszy analiz.

 

Dla pełnego obrazu firmy niezbędne będą jeszcze takie moduły jak: Symfonia Handel – do obsługi sprzedaży i magazynów (lub Symfonia Faktura – do obsługi sprzedaży), Symfonia Kadry i Płace – do zarządzania pracownikami w firmie w pełnej ewidencji kadrowej oraz inne pomocne tj. e-Deklaracje, e-Dokumenty.