O programach
System Symfonia to grupa programów do zarządzania całością pracy firmy. W skład systemu wchodzą moduły księgowe, kadrowe, handlowe i do analizy ekonomicznej. Każdy z modułów może funkcjonować samodzielnie lub połączone w całość tworzą system dopełniający się wzajemnie. Taki system działa na zasadzie integracji baz danych. Zsynchronizowany, pozwala przesyłać pomiędzy sobą dane w postaci: dokumentów, rozliczeń i innych wartości ewidencjonowanych w poszczególnych modułach.
System nie posiada wspólnej bazy danych tak jak to jest w wersji Symfonia ERP, ale mam nadzieję, że może się to stać już niebawem.
Przeznaczony jest dla firm mikro, małych i średnich. Oznacza to, że swobodnie może obsłużyć zarówno jednoosobową firmę, jak i przedsiębiorstwo mające setki pracowników, obracające milionowymi kwotami gdzie liczba dokumentów wprowadzanych do systemu swobodnie może przekraczać dziesiątki tysięcy rocznie.
Posiada ogromne możliwości integracyjne umożliwiające współpracę z innymi niezależnymi źródłami danych wspomagając wymianę informacji.
Jak inne produkty na rynku ma swoje wady i zalety. Osobiście uważam, że dobrze wdrożony system Symfonia nie ma sobie równych i zapewnia przyzwoite warunki pracy. Wart jest swojej ceny. Pracuje wydajnie, stabilnie i w zasadzie bezobsługowo (z wyjątkiem aktualizacji).
Programy są otwarte, o dużych możliwościach adaptacyjnych, dostosowanych praktycznie do każdego rodzaju prowadzonej działalności.
Wbudowany System Raportów to właściwie proste środowisko programistyczne umożliwiające swobodne generowanie dowolnych zestawień, a co za tym idzie możliwość pełnego raportowania z systemu.
Programy z grupy programów finansowych to przede wszystkim:
- Symfonia Finanse i księgowość – program do obsługi pełnej księgowości
- Symfonia Start Mała Księgowość – program do obsługi księgowości prowadzonej w formie KPiR, przychodów ewidencjonowanych i ryczałtu (obsługuje środki trwałe, płace, ewidencję przebiegu)
- Symfonia Środki Trwałe – to program do zarządzania majątkiem trwałym w przedsiębiorstwie, wartościami niematerialnymi, leasingiem, najmem i dzierżawą
- Symfonia Analizy finansowe – to nakładka na arkusz kalkulacyjny Excel umożliwiająca przeprowadzenie pełnej analizy przedsiębiorstwa wg predefiniowanych arkuszy, a także umożliwiający budowę dowolnych scenariuszy analiz.
Dla pełnego obrazu firmy niezbędne będą jeszcze takie moduły jak: Symfonia Handel – do obsługi sprzedaży i magazynów (lub Symfonia Faktura – do obsługi sprzedaży), Symfonia Kadry i Płace – do zarządzania pracownikami w firmie w pełnej ewidencji kadrowej oraz inne pomocne tj. e-Deklaracje, e-Dokumenty.
Pingback: Jak włączyć pełne opisy pozycji na dokumencie w programie Symfonia Finanse i Księgowość 2013 | Słoneczna Symfonia - System Księgowy pod kontrolą